fbpx

Ytterøy i ny drakt!

En ny visuell identitet og pakningsdesign for Ytterøy

Før redesignen fremsto Ytterøy som noe anonymt, med få distinkte elementer, farger eller tydelig kommunikasjon. For å skape gjenkjennelse, bli sett i butikkhylla og konkurrere med større merkevarer, var et redesign nødvendig.

Vårt mål var å tydelig kommunisere at Ytterøy tilbyr de beste råvarene fra lokale bønder i Innherred. Dette er vårt konkurransefortrinn mot andre merkevarer og EMV. Derfor er både Innherred og Ytterøy nå tydelig identifisert som avsender, i butikk og på digitale flater.

Uten navn 3240 x 1350

Ytterøy fremstår nå som en stolt nasjonal produsent

Ytterøykylling favicon

Den nye identiteten har fått tydelige elementer: et gjenkjennelig og kvalitetsfokusert ordbilde, en unik “Ø” med et fjærmotiv, og en signatur oransje farge som binder sammen hele Ytterøys portefølje. 

Landskap YtteroyI tillegg har vi laget en illustrasjon som fremhever det vakre kystlandskapet, gjengitt i varme, naturlige og rene farger.

Designet fremstår nå som høy kvalitet, med tydelig kommunikasjon av våre felles verdier og at produktene er stolt norsk produsert.

Litt om de forskjellige produktgruppene

Pålegg // Rå eller krydret kylling

2For rå og krydret kylling er det utviklet 2 fortrykte etiketter med stolt og tydelig Ytterøy logo sammen med landskapet.: En for vanlig kylling og en for saktevoksende.

På etiketten for saktevoksende er det utviklet et tydelig grønn tag som markering. Denne er plassert over feltet med variantnavn så dette leses sammen.

Det oransje feltet er tilrettelagt for tiltrykk av variantnavn, deklarasjoner, ean kode, efta kode og best før.

QR koden linkes til en egen side for Ytterøys saktevoksende kylling. 

Pålegg // Kyllingfilet

1Pålegget har et stolt og tydelig Ytterøy design med stor andel oransje i bunn.

Variantnavn er tydelig markering med en fargerik tag.

Vi bruker ikke bilde på disse produktene, da det fargerike landskapet er tilstrekkelig på disse.

Det er en felles fortrykt film med logo og landskap, men etiketten med fargerik variantkode og deklarasjoner/ean kode/best før blir tiltrykt. 

Pålegg // Kyllingkorv

3Kyllingkorven har et stolt og tydelig Ytterøy design med stor andel oransje i bunn.

Variantnavn er tydelig markert med en fargerik oransje tag i Ytterøy oransje. Det er er fint å kode kyllingkorven med Ytterøy sin oransje farge siden Ytterøy er viktigere å fremheve enn variantfargen i en annen kode 

Middag // Pølser

4Pølsene har et stolt og tydelig Ytterøy design med stor andel oransje i bunn og på sidefelt på Wienerpølsene. På kjøttpølse og grillpølsene har vi ikke oransje kanter, da dette gjør designet veldig klemt sammen.

Variantnavn er tydelig markering med en fargerik tag.

Vi bruker ikke bilde på disse produktene, da det fargerike landskapet er tilstrekkelig på disse